سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انتخاب رشته
روز قیامت، نخستین کسانی که بر حوض [کوثر] وارد می شوند، دوستان در راه خداوند ـ عزّوجلّ ـ هستند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
>>پ. شفیعی ( شنبه 98/5/19 :: ساعت 12:20 صبح)

هوشبری :

دوره هوشبری یکی از دوره‌های آموزش عالی (از شاخه‌های پیراپزشکی) است و هدف آن تربیت نیروی انسانی کارآمدی است که هر 1 یا 2 نفر از آنها بتوانند به عنوان دستیار یک متخصص بیهوشی زیر نظر وی در یک بخش اتاق عمل انجام وظیفه نمایند.

فارغ التحصیلان هوشبری توانایی شناسایی دستگاه های اندازه گیری گازهای خون و سایر وسایل مربوط به رشته بیهوشی وتنظیم و کاربرد آنها شناسایی دستگاه های مختلف بیهوشی در اتاق عمل واستریلیزاسیون آنها بیهوش ساختن بیمار زیر نظر متخصص ومراقبت های قلبی و تنفسی وبیدار کردن او در پایان عمل درد شناسی احیای قلبی ریوی وانجام دادن بی­حسی ناحیه ای وغیره در موارد کلینیکی پرستاری به روش علمی و مراقبت از بیماران بد حال را دارند.

با توجه به تعدد اعمال جراحی, به منظور کمک به متخصصین هوشبری تشکیل دوره کاردانی و کارشناسی هوشبری و تربیت افرادی کاردان و کارشناس در این زمینه و بکار گماردن آنها در بخشهای هوشبری زیر نظر متخصصان این رشته می‌تواند به استفاده بهینه از کار متخصصان بیهوشی بیانجامد.

هوشبر یکی از ارکان اصلی تیم درمانی است

 

حقوق و درآمد:

بسته به میزان کار کارشناس هوشبر حداکثر تا سقف 7الی 8 میلیون میتوان کسب درآمد کرد .

توجه:

فراموش نکنین که این دوره ی هوشبری دوره ای 4ساله دارد و برای کسب مدرک تخصص هوشبری نمیتوان مستقیما از هوشبری اقدام کرد بلکه تنها افراد با مدرک پزشکی عمومی توانایی شرکت در تخصص هوشبری را دارند.


  نوشته های دیگران ()
>>پ. شفیعی ( جمعه 98/5/18 :: ساعت 1:43 صبح)


همانطور که می دانید کمتر خانواده ای را می توان یافت که به بخش رادیولوژی مراکز درمانی مراجعه نکرده باشد. رشته رادیولوژی یا همان پرتو‌شناسی علم توضیح و تفسیر یافته‌های رادیوگرافیک در ارتباط با علائم و نشانه‌های کلینیکی بیمار است .
راحت‌تر آن همان اشعه x است که در موقع شکستگی پا یا دست یا ... ، خودتان از نزدیک آن را لمس کرده‌اید. در حال حاضر این رشته در کنکور سراسری ابتدا در مقطع کاردانی عرضه می‌شود و سپس می‌توان از سطح لیسانس تا دکتری ادامه تحصیل داد. جزء شرائط اولیه انتخاب این رشته ، آمادگی کافی جسمی و روحی و موفقیت در دروس فیزیک، فیزیولوژی، آناتومی می‌باشد.

فارغ‌التحصیلان این رشته در مؤسسات تصویرنگار، رادیولوژی، ایزوتوپ، اسکن، سی ‌تی ‌اسکن، MRI و همچنین در بیمارستانها، در بخش فوق‌الذکر، فعالیت می‌کنند.
گروهی از فارغ‌التحصیلان نیز به عنوان بازرسین کار با اشعه ایکس، در سازمان انرژی اتمی و در دانشگاههای علوم پزشکی در سطح کشور مشغول بکار هستند. به‌طور کلی یک کاردان رادیولوژی وظایف زیر را به عهده دارد:

- آماده سازی دستگاههای مختلف
_ انجام رادیوگرافی بر اساس تکنیک های مربوط ( وضعیت دادن به بیمار)
_انجام رادیو گرافی با ماده حاجب زیر نظر متخصص رادیولوژی
_ ظهور و ثبت کلیشه های رادیوگرافی
_ کنترل حسن انجام رادیوگرافی انجام شده
_ بایگانی و حفاظت عکسهای رادیولوژی بر طبق استاندارها
_ رعایت کلیه استاندارد ها به منظور حفاظت بیمار و متصدی رادیوگرافی

این رشته نیز تحصیل 4ساله کارشناس پیوسته دارد که میزان حقوق آن با توجه به محل کار و میزان کار متفاوت و بین 1ونیم میلیون  و 6میلیون  متفاوته.
بازار کار این رشته نسبت به رشته های پزشکی و دندان بیکاری کمتری دارد و توانایی جذب بالاتری دارد.

 

به دلیل خطرات زیاد اشعه وارد شده به بدن دارای سختی کار و دستگاه تشخیص میزان اشعه ورودی به بدن است.


  نوشته های دیگران ()
>>پ. شفیعی ( جمعه 98/5/18 :: ساعت 1:41 صبح)


هدف و ماهیت

امروزه در دنیا علی‌رغم پیشرفت‌های علمی که در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است ، هنوز هم مساله غذا از نظر اجتماعی و اقتصادی در درجه اول اهمیت قرار دارد و به عنوان یک مساله استراتژیک مطرح می‌باشد. به طوری که موقعیت یک کشور را با سطح و نوع غذای مردم آن کشور محک می‌زنند. و بدون شک در میان مواد غذایی آنچه بسیار اهمیت دارد و جزء لاینفک مواد غذایی روزانه است، پروتئین حیوانی است که از طریق دام تهیه می‌شود.

حال از همین‌جا می‌توان به اهمیت دانش‌ دام پزشکی پی‌برد ، چرا که حفظ و حراست بهداشت دام ها بر عهده یک دام پزشک ?است. یعنی یک دام پزشک با تامین بهداشت و مبارزه با عوامل تهیه کننده حیات دام، طیور، آبزیان و حشرات مفید، ضمن اقدامات بهداشتی لازم برای افزایش طول عمر آن ها، با تامین سلامتی این دسته از موجودات کمک می‌کند که بازدهی تولیدی و خدماتی آن ها بیشتر بشود.

از طرف دیگر یک دام پزشک وظیفه مبارزه با بیش از 400 بیماری مشترک بین انسان و حیوان را دارد، بیماری‌هایی که به صورت مستقیم (تماس با دام آلوده) و غیرمستقیم (استفاده از تولیدات یا فرآورده‌های دامی) به انسان منتقل شده و زندگی اون را به خطر میاندازد.
در نهایت دام پزشک در حفظ محیط زیست نقش بسزایی دارند چرا که مبارزه با بیماری های وحوش و همچنین بیماری های مشترک بین انسان و وحوش میپردازد که در کشور ما توجه چندانی به آن نمیشود.

دانشجویان این رشته در سه طبقه متوالی باید واحد های مربوط به علوم پایه، پاتوبیولوژی و علوم درمانگاهی را بگذرانند که درکل 220 واحد میشود در طی 6سال!


توجه داشته باشید که این رشته مانند رشته ی پزشکی مربوط به یک جسم و یک نوع گردش خون و دستگاه تنفس و ... نیست بلکه مربوط به تمام جانوران روی زمینه پس شما باید با تسلط کامل روی شناخت هر موجودی وارد کار بشین امکان داره که این موجود گاو و گوسفند در مناطق روستایی و دامداری ها باشه یا سگ و گربه در مناطق شهری یا حتی انواع موجودات دیگه توی باغ وحش ها.

خب از نظر بازار کار با توجه به نیاز روز افزون مردم به شیر و گوشت و خیلی چیزهای دیگه و کمبود نسبی دامپزشک میشه گفت که بازار کاری خوبی میتونه در آینده داشته باشه.

 


  نوشته های دیگران ()
>>پ. شفیعی ( پنج شنبه 98/5/17 :: ساعت 3:38 عصر)

خب داروسازی که درصد زمین شناسی توش تاثیر داره البته تاثیر نه چندان زیاد
هدف

تربیت داروساز و نتیجه نهایی: فارغ‌التحصیلانی که شغلشان داروفروشی یا نسخه‌پیچی است.

آنچه خواندید، تنها نظر یک نفر نیست بلکه دیدگاه صدها داوطلب آزمون سراسری است. جوانانی که معتقد بودند وجهه رشته داروسازی فقط به خاطر عنوان دکترای آن است والا این رشته حرفی برای گفتن ندارد چرا که باید بعد از 5 یا 6 سال درس خواندن به حرفه داروفروشی رضایت داد.

این نشان می‌دهد که متاسفانه بسیاری از مردم و از جمله تعداد قابل توجهی از داوطلبان آزمون سراسری شناخت صحیحی از رشته داروسازی ندارند. در واقع آنها نمی‌دانند که نه تنها شغل یک فارغ‌التحصیل داروسازی، داروفروشی نیست بلکه فقط هدف این رشته تربیت داروساز نمی‌باشد. چرا که داروسازی تنها یکی از تخصص‌های فارغ‌التحصیلان این رشته است.

نیاز این رشته زبان انگلیسی ست چون تقریبا تمامی کتاب های این رشته به زبان انگلیسی ست.

اشباع نیروی کار در رشته های پزشکی زیاد شده ولی با این وجود حدود 90 درصد فارق التحصیل های داروسازی جذب بازار کار میشن.

 


  نوشته های دیگران ()
>>پ. شفیعی ( پنج شنبه 98/5/17 :: ساعت 3:22 عصر)

یکی از رشته های خوب و پردرآمد و البته سخت :
هدف

دندان پزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می‌پردازد و از همین‌رو شاید بهتر باشد که عنوان این رشته را دهان‌پزشکی گذاشت.

در گذشته دندان پزشکی را مساوی با دندان سازی می‌دانستند. اما امروزه دندان سازی تنها بخشی از دندان پزشکی است.

رشته دندان پزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد.

دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می کند. همچنین به یاری این علم می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود.

ماهیت

این مقطع دارای دو دوره مجزای 2 و 4 ساله است. که در 2 سال اول دانشجویان واحدهای علوم پایه مثل بیوشیمی، آناتومی، بافت‌شناسی، فیزیولوژی، ژنتیک، میکروب‌شناسی و ایمنی‌شناسی را می‌گذرانند و بعد از 2 سال وارد دوره تخصصی دندان پزشکی شده و دروس اختصاصی خود را در زمینه آسیب‌شناسی فک و دهان، ارتودنسی، اندودنتیکس، پروتزهای ثابت و اکلوژن، پروتزهای متحرک و فک و صورت ، پریودنتولوژی ،ترمیمی و مواد دندانی ، بیماری های دهان و دندان ، جراحی دهان و فک و صورت ، دندان پزشکی کودکان و رادیولوژی دهان و یک و صورت می گذرانند.
و در نهایت میتوانند بیماری های دهان و دندان را تشخیص داده و در حد یک دندان پزشک عمومی نسبت به درمان اقدام کنند.

سختی ها و خطرات این رشته:
خب تحصیل تو این رشته عاری از مشکل نیست.
دندان پزشکی حرفه ایه که با کارای عملی رو بیمار همراه باشه برای همین امکان انتقال بیماری های عفونی مقل هپاتیت و ایدز از بیماران به پزشک بسیار زیاده و دندان پزشک باید همواره اصول مراقبتی رو رعایت کنه.
همچنین امکان کمردرد و پادرد وجود داره به دلیل نشستن زیاد و خم شدگی برروی دهان بیمار که با ورزش زیاد قابل جلوگیریست.

طول دوره دندان پزشکی 5ساله و درس ها تو 3بخش : عمومی پایه و اختصاصی تقسیم شدند.

درس های پایه 43 واحد رو به خودشون اختصاص میدن.

 


  نوشته های دیگران ()
   1   2      >
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 1
بازدید دیروز:  0
مجموع بازدیدها:  3247
منوها
» درباره خودم «


انتخاب رشته
پ. شفیعی
دانشجوی رشته ی بهداشت عمومی در دانشگاه سراسری فارغ التحصیل مدرسه ی استعداد درخشان فرزانگان همراه شما در انتخاب رشته و انتخاب شغل

» فهرست موضوعی یادداشت ها «

انتخاب رشته[2] . پزشکی . چطور انتخاب رشته کنم . کنکور 98 . کنکور98 .
» آرشیو مطالب «

مرداد 98

» لوگوی وبلاگ «


» وضعیت من در یاهو «

یــــاهـو