سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انتخاب رشته
با پاداش دادن به نیکوکار بدکار را بیازار . [نهج البلاغه]
>>پ. شفیعی ( جمعه 98/5/18 :: ساعت 1:41 صبح)


هدف و ماهیت

امروزه در دنیا علی‌رغم پیشرفت‌های علمی که در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است ، هنوز هم مساله غذا از نظر اجتماعی و اقتصادی در درجه اول اهمیت قرار دارد و به عنوان یک مساله استراتژیک مطرح می‌باشد. به طوری که موقعیت یک کشور را با سطح و نوع غذای مردم آن کشور محک می‌زنند. و بدون شک در میان مواد غذایی آنچه بسیار اهمیت دارد و جزء لاینفک مواد غذایی روزانه است، پروتئین حیوانی است که از طریق دام تهیه می‌شود.

حال از همین‌جا می‌توان به اهمیت دانش‌ دام پزشکی پی‌برد ، چرا که حفظ و حراست بهداشت دام ها بر عهده یک دام پزشک ?است. یعنی یک دام پزشک با تامین بهداشت و مبارزه با عوامل تهیه کننده حیات دام، طیور، آبزیان و حشرات مفید، ضمن اقدامات بهداشتی لازم برای افزایش طول عمر آن ها، با تامین سلامتی این دسته از موجودات کمک می‌کند که بازدهی تولیدی و خدماتی آن ها بیشتر بشود.

از طرف دیگر یک دام پزشک وظیفه مبارزه با بیش از 400 بیماری مشترک بین انسان و حیوان را دارد، بیماری‌هایی که به صورت مستقیم (تماس با دام آلوده) و غیرمستقیم (استفاده از تولیدات یا فرآورده‌های دامی) به انسان منتقل شده و زندگی اون را به خطر میاندازد.
در نهایت دام پزشک در حفظ محیط زیست نقش بسزایی دارند چرا که مبارزه با بیماری های وحوش و همچنین بیماری های مشترک بین انسان و وحوش میپردازد که در کشور ما توجه چندانی به آن نمیشود.

دانشجویان این رشته در سه طبقه متوالی باید واحد های مربوط به علوم پایه، پاتوبیولوژی و علوم درمانگاهی را بگذرانند که درکل 220 واحد میشود در طی 6سال!


توجه داشته باشید که این رشته مانند رشته ی پزشکی مربوط به یک جسم و یک نوع گردش خون و دستگاه تنفس و ... نیست بلکه مربوط به تمام جانوران روی زمینه پس شما باید با تسلط کامل روی شناخت هر موجودی وارد کار بشین امکان داره که این موجود گاو و گوسفند در مناطق روستایی و دامداری ها باشه یا سگ و گربه در مناطق شهری یا حتی انواع موجودات دیگه توی باغ وحش ها.

خب از نظر بازار کار با توجه به نیاز روز افزون مردم به شیر و گوشت و خیلی چیزهای دیگه و کمبود نسبی دامپزشک میشه گفت که بازار کاری خوبی میتونه در آینده داشته باشه.

 


  نوشته های دیگران ()
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 3
بازدید دیروز:  0
مجموع بازدیدها:  3278
منوها
» درباره خودم «


انتخاب رشته
پ. شفیعی
دانشجوی رشته ی بهداشت عمومی در دانشگاه سراسری فارغ التحصیل مدرسه ی استعداد درخشان فرزانگان همراه شما در انتخاب رشته و انتخاب شغل

» فهرست موضوعی یادداشت ها «

انتخاب رشته[2] . پزشکی . چطور انتخاب رشته کنم . کنکور 98 . کنکور98 .
» آرشیو مطالب «

مرداد 98

» لوگوی وبلاگ «


» وضعیت من در یاهو «

یــــاهـو