سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انتخاب رشته
کاش تازیانه هایی بر سر یارانم بود تا در حلال و حرام تفقّه می کردند . [امام صادق علیه السلام]
>>پ. شفیعی ( یکشنبه 98/5/20 :: ساعت 12:43 صبح)

مامائی :
مامایی

هدف و ماهیت

در هر تیک تاک ساعت، نوزاد یا نوزادانی در گوشه و کنار دنیا متولد می‌شوند. حادثه‌ای که کثرت و قدمت آن باعث شده است تا عظمت این بزرگترین معجزه خلقت از چشم ها پنهان بماند. آری! تولد بزرگترین ، باشکوه‌ترین و بحرانی‌ترین لحظه زندگی و قدیمی‌ترین تجربه بشری است و در میان مشاغل نیز مامایی( در شکل سنتی آن) یکی از قدیمی‌ترین مشاغل است . زیرا از قدیم، عده‌ای از زنان بودند که به دلیل تجربه بسیار و اطلاع‌ از داروهای گیاهی و تاثیرات آنها، به زنان دیگر کمک می‌کردند تا وضع حمل آسان‌تر و ایمن‌تری داشته باشند.

البته نباید تصور کرد که آنچه امروز به نام حرفه و دانش مامایی معروف است، ادامه و دنباله همان مامایی سنتی است بلکه امروزه مامایی دانشی است که بر مشاهده ،‌ آموزش، پیشگیری ، تحقیق، تشخیص و درمان استوار شده است.

مامایی یکی از زیرمجموعه‌های علوم پزشکی است که نقش های بسیار گسترده‌ای اعم از نقش مشاوره‌ای، آموزشی ، مراقبتی ، حمایتی،‌درمانگری و تحقیقاتی است. البته تمامی این نقش ها در ارتباط با مادر و کودک مفهوم پیدا می‌کند یعنی ماما به مشاوره قبل ،‌بعد و هنگام ازدواج ، آموزش نحوه ی تنظیم خانواده و مراقبت در دوران بارداری، زایمان طبیعی‌و مراقبت بهداشتی مادر و کودک و آموزش در زمینه بهداشت بلوغ به دختران میپردازد.
ماما وظیفه ی تشخیص توانایی یک خانوم برای حامله شدن و خطرات احتمالی را دارد.
هر خانوم باردار باید زیر نظر یک ماما از حاملگی الی زایمان و حتی بعد از زایمان باشد.

دقت کنین این رشته نیاز به صبر و حوصله بالا تحمل رویارویی با خون خونریزی و بسیاری از فشار های دیگر را داراست پس باید خیلی دقت کرد در انتخاب این رشته چرا که کم نیستند افرادی که بدون شناخت پا به عرصه مامایی گذاشته و سپس انصراف میدهند.
این رشته علاوه بر کارشناسی‌، کارشناسی ارشد اگرچه بطور ناپیوسته دارد که طول زمان کارشناسی 4سال و ارشد آن 2الی3 سال است.

 

حقوق آن با توجه به کار و فعالیت هر فرد متفاوت ست و این یک چیز بدیهیست ولیکن حقوق افراد در بیمارستان های دولتی از 2میلیون تومن  به بالاست.


  نوشته های دیگران ()
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 10
بازدید دیروز:  0
مجموع بازدیدها:  3256
منوها
» درباره خودم «


انتخاب رشته
پ. شفیعی
دانشجوی رشته ی بهداشت عمومی در دانشگاه سراسری فارغ التحصیل مدرسه ی استعداد درخشان فرزانگان همراه شما در انتخاب رشته و انتخاب شغل

» فهرست موضوعی یادداشت ها «

انتخاب رشته[2] . پزشکی . چطور انتخاب رشته کنم . کنکور 98 . کنکور98 .
» آرشیو مطالب «

مرداد 98

» لوگوی وبلاگ «


» وضعیت من در یاهو «

یــــاهـو