سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انتخاب رشته
بهترینِ برادران، کسی است که هرگاه او را از دست بدهی، پس از او زندگی را دوست نداشته باشی . [امام علی علیه السلام]
>>پ. شفیعی ( شنبه 98/5/19 :: ساعت 12:35 صبح)

بیناییسنجی چیست؟


دریچه ای است کوچک که در آن کره ای سه لایه به قطر حدود 5/2 سانتی متر قرار دارد. کره ای که با همه کوچکی می تواند دنیایی به وسعت بیکران را مشاهده کند و عامل اصلی مهمترین حس انسان یعنی حس بینایی باشد. حسی که به ما فرصت می دهد روزانه هزاران چیز را بدون دشواری شناسایی کنیم حتی اگر تصویر هر یک از آنها فقط در مدت کوتاهی یعنی کسری از ثانیه در برابر چشمان ما قرار گیرد.

علم بینایی‌سنجی با دو شاخه اصلی چشم پزشکی و بینایی سنجی (اپتومتری) وظیفه حفظ و نگهداری سلامت و بهداشت این حس ظریف و مهم را بر عهده دارد. ما در اینجا شاخه ناشناخته‌تر این علم یعنی علم بینایی سنجی را که در رشته دانشگاهی بینایی‌سنجی تدریس می‌شود، معرفی می‌کنیم.

بینایی سنجی ، علم مراقبت‌های بینایی است و کارشناسان این رشته به عنوان مراقبین اولیه بهداشت چشم ، مسؤولیت حفظ و سلامت بینایی را بر عهده دارند.

سازمان بهداشت جهانی علم بینایی‌سنجی را مراقبت اولیه از بینایی می‌داند . به این معنا که یک بیمار چشم در آغاز باید توسط یک بینایی‌سنج (اپتومتریست) معاینه شود تا اگر دچار عیوب انکساری، اختلالات دید و دوچشمی ، انحرافات عضلانی غیر آشکار و آشکار ،تنبلی چشم(لوچی) و مواردی‌ازین دسته بودند توسط متخصص بینایی سنجی معاینه شود و در غیر این صورت به متخصص ارجاع داده شود.
تشخیص و تصحیح عیوب انکساری با عدسی های مناسب ،تصحیح اختلالات دید، آموزش درجهت بهبود مشکل، تهیه و تجویز وسایل کمک بینایی برعهده این گروه است.

از نظر بازار کار درحال حاضر درصورت فارق التحصیلی در این رشته با علم بالا 80درصد افراد جذب بازار کار میشوند چرا که درحال حاضر کشور ایران بسیاری از افراد هستند که از مشکل بینایی برخوردارند.
این رشته امکان تاسیس مطب بصورت شخصی را به فرد میدهد.

 

بازار کار این رشته نسبت خوبه چرا چون که تعداد دانشگاه های کمی هستند ک این رشته رو دارند 

حقوق بینایی سنجی:

کار در مراکز دولتی حقوق بین 2 تا 4 میلیون رو تضمین میکنه ک بازم به خود فرد و تلاشش بستگی داره.

اما در صورت داشتن تخصص حقوق فرد متخصص میتونه خیلی بیشتر ازینا باشه از 4میلیون شروع شده و حتی به بالای 10میلیون هم میرسه.

جای تعجب نیست تمامی رشته های زیر شاخه ی پیراپزشکی دارای حقوق نسبتا بالا هستند البته متذکر بشم که تلاش فرد و البته دانشگاهی که در اون تحصیل کرده شروط خیلی مهمی برای درآمد های بالا هستند. 


  نوشته های دیگران ()
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 8
بازدید دیروز:  0
مجموع بازدیدها:  3254
منوها
» درباره خودم «


انتخاب رشته
پ. شفیعی
دانشجوی رشته ی بهداشت عمومی در دانشگاه سراسری فارغ التحصیل مدرسه ی استعداد درخشان فرزانگان همراه شما در انتخاب رشته و انتخاب شغل

» فهرست موضوعی یادداشت ها «

انتخاب رشته[2] . پزشکی . چطور انتخاب رشته کنم . کنکور 98 . کنکور98 .
» آرشیو مطالب «

مرداد 98

» لوگوی وبلاگ «


» وضعیت من در یاهو «

یــــاهـو